Advanced Market Analysis

Moment: 3 - H08

Momentnamn: Advanced Market Analysis

Kurs: Marketing (3)

Kurskod(er): 2FE045

Kursplan(er): 2FE045

Hemsida: www.usbe.umu.se/kursweb/ht08/2fe045mom3

Kartor: www.umu.se/om-universitetet/kartor

Lärare: Vladimir Vanyushyn

Telefon: 090-786 7649

E-post: vladimir.vanyushyn@usbe.umu.se

Övrigt: Syllabus, course description and literature for 2FE045 30hp. Link to the home page Master's program in Marketing

Computer Labs are reserved for Markstrat groupwork. For further details about the simulation and to register, visit MarkstratOnline. The registration ID for this course is: A84891

Dag

Datum

Tid

Aktivitet

Sal

Lärare

Annat

VECKA 45

Dag: Onsdag

Datum: 2008-11-05

Tid: 13:00-16:00

Aktivitet: Course introduction and overview. Marketing models. Markstrat Intro I. Organization of teams: team IDs and passwords are communicated at the end of the class. Readings: Ch. 1 to 5 LGT

Sal: MC333

Lärare: VV

Övrigt:

VECKA 46

Dag: Måndag

Datum: 2008-11-10

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Understanding Customers: MDS, Conjoint Analysis, Semantic Scales.

Sal: s104

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2008-11-11

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period I decision round. Decisions due at 16.00. The starting situations (Company reports for period 0) are available from the Student Office at 10.00.

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2008-11-12

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Markstrat Intro II. Readings: Ch. 6, 7 LGT

Sal: s104

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Torsdag

Datum: 2008-11-13

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period II decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2008-11-14

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Models for Marketing Diagnostics and Resource Allocation

Sal: MC413

Lärare: VV

Övrigt:

VECKA 47

Dag: Måndag

Datum: 2008-11-17

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period III decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2008-11-18

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: The Marketing Strategy Process. Models for pricing, competition, market evolution

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Torsdag

Datum: 2008-11-20

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period IV decision round. Decisions due at 16.00.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Assignment 1 is due.

Dag: Fredag

Datum: 2008-11-21

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period V decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

VECKA 48

Dag: Måndag

Datum: 2008-11-24

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Multivariate Data Analysis. MDS and Conjoint analysis II.

Sal: s104

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2008-11-25

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VI decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2008-11-26

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

VECKA 49

Dag: Onsdag

Datum: 2008-12-03

Tid: 13:00-17:00

Aktivitet: Final Presentations. Simulation conclusions and debriefing.

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt: Assignment No. 2 is due.

Dag: Fredag

Datum: 2008-12-05

Tid: 14:00-18:00

Aktivitet: Final Exam

Sal: Sal4

Lärare: VV

Övrigt:

VECKA 02

Dag: Lördag

Datum: 2009-01-10

Tid: 09:00-13:00

Aktivitet: Make-up Exam

Sal: Sal1

Lärare: VV

Övrigt: