Consumer and Market Analysis

Moment: 3 - H20

Momentnamn: Consumer and Market Analysis

Kurs: Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making M3

Kurskod(er): 2FE177

Kursplan(er): 2FE177

Hemsida: www.cambro.umu.se

Kartor: www.umu.se/om-universitetet/kartor

Lärare: Vladimir Vanyushyn, course responsible,

Telefon: 0907865886

E-post: vladimir.vanyushyn@umu.se

Övrigt: OBS! Preliminary version. Some of the lecture times may change.

Decision rounds are based on the Markstrat simulation

Dag

Datum

Tid

Aktivitet

Sal

Lärare

Annat

VECKA 45

Dag: Tisdag

Datum: 2020-11-03

Tid: 08-10

Aktivitet: Course introduction and overview. Marketing models. Markstrat Intro I. Organization of teams: team IDs and passwords are communicated at the end of the class. Readings: Ch. 1 to 5 LGT

Sal: HsalE

Lärare: VV

Övrigt: Attendance strongly recommended!

Dag: Onsdag

Datum: 2020-11-04

Tid: 15-17

Aktivitet: Understanding Customers. A review of marketing research reports. Consumer analysis.

Sal: HsalE

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2020-11-06

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period I decision round. Dcisions due at 16.00. The starting situations (Company reports for period 0) are available from the Student Office at 10.00.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation reqeuired. University presence recommended!

VECKA 46

Dag: Måndag

Datum: 2020-11-09

Tid: 13-15

Aktivitet: Markstrat Intro II. Readings: Ch. 6,7,8 LGT

Sal: HsalE

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2020-11-10

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period II decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required. University presence recommended!

Dag: Onsdag

Datum: 2020-11-11

Tid: 13-15

Aktivitet: Marketing Diagnostics and Resource Allocation

Sal: HsalG

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Torsdag

Datum: 2020-11-12

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period III decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Fredag

Datum: 2020-11-13

Tid: -

Aktivitet: Interim Progress Report due! Email to instructor by 17.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

VECKA 47

Dag: Måndag

Datum: 2020-11-16

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period IV decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required

Dag: Tisdag

Datum: 2020-11-17

Tid: 15-17

Aktivitet: The Marketing Strategy Process. Competition and market evolution

Sal: HsalA

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2020-11-18

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period V decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Torsdag

Datum: 2020-11-19

Tid: 10-17

Aktivitet: Industry meeting (a.k.a seminar). Individual assignment due!

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required!

Dag: Fredag

Datum: 2020-11-20

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VI decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

VECKA 48

Dag: Måndag

Datum: 2020-11-23

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Tisdag

Datum: 2020-11-24

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VIII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Fredag

Datum: 2020-11-27

Tid: 12-17

Aktivitet: Final Presentations. Simulation conclusions and debriefing.

Sal: HsalG

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required!

VECKA 49

Dag: Måndag

Datum: 2020-11-30

Tid: 16-20

Aktivitet: Final exam; Please NOTE! Obligatory registration. Registration opens when the course starts.

Sal:

Lärare: VV

Övrigt:

VECKA 04

Dag: Måndag

Datum: 2021-01-25

Tid: 14-18

Aktivitet: Re-exam. Please NOTE! Obligatory registration. Registration opens when the course starts.

Sal: Cambro

Lärare: VV

Övrigt: