Strategizing - planning and processes

Moment: 4 - H14

Momentnamn: Strategizing - planning and processes

Kurs: Consumer behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making m4

Kurskod(er): 2FE177

Kursplan(er): 2FE177

Kartor: www.umu.se/om-universitetet/kartor

Lärare: Galina Biedenbach

E-post: galina.biedenbach@usbe.umu.se

Övrigt: The latest edition of our textbook: Wood, M.B. (2014). The Marketing Plan Handbook. 5th edition. International edition. Upper Saddle River: Pearson. ISBN-10: 1292021675, ISBN-13: 9781292021676.

Dag

Datum

Tid

Aktivitet

Sal

Lärare

Annat

VECKA 49

Dag: Onsdag

Datum: 2014-12-03

Tid: 13-15

Aktivitet: General introduction to the course and main activities. Formation of teams.

Sal: Hsal B

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory. Reading assignment: Wood 2014, Ch. 1

Dag: Torsdag

Datum: 2014-12-04

Tid: 08-15

Aktivitet: Visits and general presentations of organizations

Sal: See specific schedule for each team in Cambro

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory

Dag: Fredag

Datum: 2014-12-05

Tid: -

Aktivitet: Individual work

Sal:

Lärare:

Övrigt: Reading assignment: articles

VECKA 50

Dag: Måndag

Datum: 2014-12-08

Tid: -

Aktivitet: ANALYZING CURRENT SITUATION, MARKETS AND CUSTOMERS. Preparation for Hearing I. Questions to be asked at the hearing should be sent by e-mail to the organization and GB no later than 15.00 p.m.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Reading assignment: Wood 2014, Ch. 2, 3

Dag: Tisdag

Datum: 2014-12-09

Tid: -

Aktivitet: Hearing I at organizations. ANALYZING CURRENT SITUATION, MARKETS AND CUSTOMERS. See separate schedule

Sal: See specific schedule for each team in Cambro

Lärare:

Övrigt: Compulsory

Dag: Onsdag

Datum: 2014-12-10

Tid: -

Aktivitet: Group work

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Torsdag

Datum: 2014-12-11

Tid: 08-12

Aktivitet: Seminar I. ANALYZING CURRENT SITUATION, MARKETS AND CUSTOMERS. Presentation and discussion

Sal: Ub337

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory

Dag: Fredag

Datum: 2014-12-12

Tid: 10-12

Aktivitet: Tutoring. Sign up on the course website in Cambro

Sal: S305c

Lärare: GB

Övrigt: Optional

VECKA 51

Dag: Måndag

Datum: 2014-12-15

Tid: -

Aktivitet: PLANNING TARGET MARKETING, DIRECTION, OBJECTIVES AND MARKETING. Preparation for Hearing II. Questions should be sent by e-mail to the organization and GB no later than 15.00 p.m.

Sal:

Lärare: GB

Övrigt: Reading assignment: Wood 2014, Ch. 4, 5

Dag: Tisdag

Datum: 2014-12-16

Tid: -

Aktivitet: Hearing II at organizations. PLANNING TARGET MARKETING, DIRECTION, OBJECTIVES AND MARKETING. See separate schedule

Sal: See specific schedule for each team in Cambro

Lärare:

Övrigt: Compulsory

Dag: Onsdag

Datum: 2014-12-17

Tid: -

Aktivitet: Group work

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Torsdag

Datum: 2014-12-18

Tid: 08-12

Aktivitet: Seminar II. PLANNING TARGET MARKETING, DIRECTION, OBJECTIVES AND MARKETING. Presentation and discussion

Sal: Ub337

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory

Dag: Fredag

Datum: 2014-12-19

Tid: 10-12

Aktivitet: Tutoring. Sign up on the course website in Cambro

Sal: S305c

Lärare:

Övrigt: Optional

VECKA 52

Dag: Måndag

Datum: 2014-12-22

Tid: -

Aktivitet: CHRISTMAS BREAK UNTIL 2013-01-04

Sal:

Lärare:

Övrigt:

VECKA 02

Dag: Måndag

Datum: 2015-01-05

Tid: -

Aktivitet: DEVELOPING MARKETING STRATEGIES, PLANNING METRICS AND CONTROL. Preparation for Hearing III. Questions should be sent by e-mail to the organization and GB no later than 15.00 p.m.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Reading assignment: Wood 2014, Ch. 6-10

Dag: Tisdag

Datum: 2015-01-06

Tid: -

Aktivitet: - (red day)

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2015-01-07

Tid: -

Aktivitet: Hearing III at organizations. DEVELOPING MARKETING STRATEGIES, PLANNING METRICS AND CONTROL. See separate schedule

Sal: See specific schedule for each team in Cambro

Lärare:

Övrigt: Compulsory

Dag: Torsdag

Datum: 2015-01-08

Tid: -

Aktivitet: Group work

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2015-01-09

Tid: 08-12

Aktivitet: Seminar III. DEVELOPING MARKETING STRATEGIES, PLANNING METRICS AND CONTROL. Presentation and discussion

Sal: S305

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory

Dag: Fredag

Datum: 2015-01-09

Tid: 13-15

Aktivitet: Tutoring

Sal: S207

Lärare: GB

Övrigt: Optional

VECKA 03

Dag: Måndag

Datum: 2015-01-12

Tid: -

Aktivitet: THE MARKETING PLAN should be sent by e-mail to the organization, Urkund, and GB no later than 15.00 p.m.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Urkund: galina.biedenbach.umu@ analys.urkund.se

Dag: Tisdag

Datum: 2015-01-13

Tid: -

Aktivitet: Preparing presentations. The final presentations should be sent by e-mail to GB no later than 16.00 p.m.

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2015-01-14

Tid: 08-17

Aktivitet: Presentation of THE MARKETING PLANS for organizations

Sal:

Lärare: GB, org.

Övrigt: Compulsory. See specific schedule for each team in Cambro

Dag: Torsdag

Datum: 2015-01-15

Tid: -

Aktivitet: Preparing the individual REFLECTION PAPER

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2015-01-16

Tid: 08-15

Aktivitet: Seminar IV. REFLECTIONS. The lists of participants and time for each group will be published on the course website in Cambro

Sal: Ub337

Lärare: GB

Övrigt: Compulsory