Consumer and Market Analysis

Moment: 3 - H19

Momentnamn: Consumer and Market Analysis

Kurs: Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making mod 3

Kurskod(er): 2FE177

Kursplan(er): 2FE177

Hemsida: www.cambro.umu.se

Kartor: www.umu.se/om-universitetet/kartor

Lärare: Vladimir Vanyushyn, course responsible,

Telefon: 0907865886

E-post: vladimir.vanyushyn@umu.se

Övrigt: OBS! Preliminary version. Some of the lecture times may change.

Decision rounds are based on the Markstrat simulation

Dag

Datum

Tid

Aktivitet

Sal

Lärare

Annat

VECKA 44

Dag: Fredag

Datum: 2019-11-01

Tid: 13-15

Aktivitet: Course introduction and overview. Marketing models. Markstrat Intro I. Organization of teams: team IDs and passwords are communicated at the end of the class. Readings: Ch. 1 to 5 LGT

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt: Attendance strongly recommended!

VECKA 45

Dag: Måndag

Datum: 2019-11-04

Tid: 13-15

Aktivitet: Understanding Customers. A review of marketing research reports. Consumer analysis.

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2019-11-06

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period I decision round. Decisions due at 16.00. The starting situations (Company reports for period 0) are available from the Student Office at 10.00.

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required. University presence recommended!

Dag: Torsdag

Datum: 2019-11-07

Tid: 08-10

Aktivitet: Markstrat Intro II. Readings: Ch. 6,7,8 LGT

Sal: s305

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2019-11-08

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period II decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required. University presence recommended!

VECKA 46

Dag: Måndag

Datum: 2019-11-11

Tid: 13-15

Aktivitet: Marketing Diagnostics and Resource Allocation

Sal: s305

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2019-11-12

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period III decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Torsdag

Datum: 2019-11-14

Tid: -

Aktivitet: Interim Progress Report due! Email to instructor by 17.00

Sal:

Lärare:

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2019-11-15

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period IV decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required

VECKA 47

Dag: Måndag

Datum: 2019-11-18

Tid: 13-15

Aktivitet: The Marketing Strategy Process. Competition and market evolution

Sal: s305

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2019-11-19

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period V decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Torsdag

Datum: 2019-11-21

Tid: 10-17

Aktivitet: Industry meeting (a.k.a seminar). Individual assignment due!

Sal: UB334

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required!

Dag: Fredag

Datum: 2019-11-22

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VI decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

VECKA 48

Dag: Måndag

Datum: 2019-11-25

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Tisdag

Datum: 2019-11-26

Tid: 10-16

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VIII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Fredag

Datum: 2019-11-29

Tid: 10-17

Aktivitet: Final Presentations. Simulation conclusions and debriefing.

Sal: s313

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required!

VECKA 49

Dag: Tisdag

Datum: 2019-12-03

Tid: 09-13

Aktivitet: Final exam; Please NOTE! Obligatory registration. Registration opens when the course starts.

Sal:

Lärare: VV

Övrigt:

VECKA 05

Dag: Måndag

Datum: 2020-01-27

Tid: 14-18

Aktivitet: Re-exam. Please NOTE! Obligatory registration. Registration opens when the course starts.

Sal:

Lärare: VV

Övrigt: