Consumer and market analysis

Moment: 3 - H12

Momentnamn: Consumer and market analysis

Kurs: Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making mod 3

Kurskod(er): 2FE177

Kursplan(er): 2FE177

Hemsida: www.usbe.umu.se/kursweb/ht12/2fe177mom3

Kartor: www.umu.se/om-universitetet/kartor

Lärare: Vladimir Vanyushyn

Telefon: 090-786 7649

E-post: vladimir.vanyushyn@usbe.umu.se

Övrigt: Syllabus Consumer Behavior, Market Analysis and Strategic Decision Making D 30hp (Course description and course literature)

For further details about the simulation and to register, visit MarkstratOnline.

Dag

Datum

Tid

Aktivitet

Sal

Lärare

Annat

VECKA 45

Dag: Onsdag

Datum: 2012-11-07

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Course introduction and overview. Marketing models. Markstrat Intro I. Organization of teams: team IDs and passwords are communicated at the end of the class. Readings: Ch. 1 to 5 LGT

Sal: Triple

Lärare: VV

Övrigt: Attendance strongly recommended! OBS - room located in the Samverkanshuset

VECKA 46

Dag: Måndag

Datum: 2012-11-12

Tid: 13:00-16:00

Aktivitet: Understanding Customers. A review of marketing research reports. Consumer analysis.

Sal: N460

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2012-11-13

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period I decision round. Decisions due at 16.00. The starting situations (Company reports for period 0) are available from the Student Office at 10.00.

Sal:

Lärare: VV

Övrigt: Participation required. University presence recommended!

Dag: Onsdag

Datum: 2012-11-14

Tid: 13:00-14:00

Aktivitet: Introduction, 2nd year Master’s thesis

Sal: HsalA

Lärare: UN

Övrigt: Not part of the course

Dag: Onsdag

Datum: 2012-11-14

Tid: 14:00-15:00

Aktivitet: Introduction, Degree project

Sal: HsalA

Lärare: UN

Övrigt: Not part of the course

Dag: Torsdag

Datum: 2012-11-15

Tid: 15:00-17:00

Aktivitet: Markstrat Intro II. Readings: Ch. 6, 7 LGT

Sal: s305

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Fredag

Datum: 2012-11-16

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period II decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare: VV

Övrigt: Participation required. University presence recommended!

VECKA 47

Dag: Måndag

Datum: 2012-11-19

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: Marketing Diagnostics and Resource Allocation

Sal: s104

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Tisdag

Datum: 2012-11-20

Tid: 09:00-12:00

Aktivitet: The Marketing Strategy Process. Pricing, competition, market evolution

Sal: s104

Lärare: VV

Övrigt:

Dag: Onsdag

Datum: 2012-11-21

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period III decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Torsdag

Datum: 2012-11-22

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period IV decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Fredag

Datum: 2012-11-23

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period V decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

VECKA 48

Dag: Måndag

Datum: 2012-11-26

Tid: 13:00-17:00

Aktivitet: Seminar

Sal: Ub334

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required.

Dag: Tisdag

Datum: 2012-11-27

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VI decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Onsdag

Datum: 2012-11-28

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

Dag: Torsdag

Datum: 2012-11-29

Tid: -

Aktivitet: Group Work: Markstrat Period VIII decision round. Decisions due at 16.00

Sal:

Lärare:

Övrigt: Participation required.

VECKA 49

Dag: Onsdag

Datum: 2012-12-05

Tid: 12:00-17:00

Aktivitet: Final Presentations. Simulation conclusions and debriefing.

Sal: s312

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required.

Dag: Fredag

Datum: 2012-12-07

Tid: 14:00-18:00

Aktivitet: Final exam

Lärare: VV

Övrigt: Attendance required.

VECKA 02

Dag: Lördag

Datum: 2013-01-12

Tid: 09:00-13:00

Aktivitet: Reexamination

Sal: Ssal 6

Lärare: VV

Övrigt: