Intervju med Henrik Fälldin

Henrik Fälldin
Henrik Fälldin

Program: Civilekonomprogrammet
Specialisering: Marknadsföring
Utbildningsstart: H97
Titel: Channel Strategy & Performance Manager

Företag

EDF Energy Ltd (https://www.edfenergy.com/)

Kortfattat vilka arbetsuppgifter du har

Jag leder ett team av digitala analtytiker inom affärsområde Customers. Mitt teams fokus är att förstå hur kunder använder våra digitala kanaler såsom MyAccount (Google Analytics). Den kunskapen används för att utveckla bättre digitala lösningar.

Jag är även ansvarig för ’analytics & reporting’ för flera strategiska initiativ (Tableau). 

Kortfattat om vägen till det här arbetet

Jag har aldrig riktigt planerat min väg utan jag har varit öppen for utmaningar och de har lett mig till var jag är idag.

Jag har dessutom aldrig stirrat mig blind på viss roller, branscher eller länder.

Jag har jobbat i Sverige och England (studerat i Spanien och Australien) inom finans-, inkops-, bygg- och energisektorn.

Exempel pa de många olika roller jag har haft är Teamledare, Projektledare, Implementaiton Manager, Key Account Manager,

Business Intelligence Manager, Analytics Specialist till Channel Strategy & Performance Manager.

Varför valde du marknadsförings inriktningen?

Föreföll mest intressant vid den tidpunkten.

Vad skulle du rekommendera studenter som skall välja idag?

Att försöka få praktiskt erfarenhet före eller tidigt in i studietiden.

Henrik Fälldin
Henrik Fälldin