Intervju med Jimmy Kindholm

Jimmy Kindholm
Jimmy Kindholm

Program: Civilekonomprogrammet med inriktning mot service management
Specialisering: Management
Utbildningsstart: H09
Titel: Customer Care Manager

Företag:

EasyPark Group

Litegrann om mina dagliga arbetsuppgifter:

Jag ansvarar för drift och utveckling av en kundservice- och säljfunktion som servar kunder på EasyParks tillväxtmarknader. Just nu innebär det Italien, Spanien, Frankrike och Nederländerna. Jag har personalansvar och leder det dagliga arbetet för ett team med åtta medarbetare som jobbar mot en eller flera av marknaderna.

Om min karriär:

Jag gjorde ett par felaktiga val tidigt i min karriär.

Jag valde att satsa på en ingenjörsutbildning som kändes som den skulle ge mig en bra karriär. Efter bara ett par månader där insåg jag att det inte alls passade mig så jag jobbade några år inom sälj och service, både som säljare och kundservicemedarbetare. Till slut fick jag en roll som utbildare och jag kände mig direkt som hemma inom kompetensutvecklingsområdet.

Senare gick jag därför in i en roll som utbildningsansvarig inom ett företag i telekombranschen. Där fann jag en passion för att jobba med att utveckla organisationer genom att utveckla dess medarbetare. Efter drygt tre år där insåg jag att jag behövde skaffa mig en bredare akademisk utbildning för att kunna kliva upp i roller med ännu mer ansvar och Civilekonomprogrammet med inriktning Service Management blev det självklara valet.

Efter examen gick jag tillbaka till att jobba som ansvarig för sälj- och serviceutbildningar, då på Coca Cola. Där hade jag även visst ansvar för att sälja ledarskapsutveckling till bolagets kommersiella chefer.

Efter cirka 1,5 år där gick jag vidare till Tele2 där jag fick ta ett större eget ansvar för att bygga upp en kompetensutvecklingsfunktion. I den rollen fick jag även ansvar för bolagets ledarutvecklingsprogram.

Efter 2,5 år där insåg jag att för att långsiktigt kunna vara trovärdig i roller som innefattar ansvar för ledarutvecklingsprogram så behöver jag bredda mina ledarerfarenheter och därför valde jag att hoppa på uppdraget som Customer Care Manager på EasyPark.

Inriktning på C-nivå:

Corporate Entrepreneurship and Change Management

Varför den/dessa inriktning/ar:

Jag såg att det är viktigt att vara väl rustad för en tid där allting ständigt kommer att förändras och där nya idéer är en avgörande konkurrensfördel. Därför föll valet på den här inriktningen.

Inriktning på D-nivå:

Management

Varför den/dessa inriktning/ar:

Jag hade ett stort intresse för styrning och ledarskap och ville utveckla min kompetens inom det området.

Några råd till nuvarande studenter angående kursval och karriärval:

Välj utifrån intressen snarare än vad som verkar hett just nu. Min erfarenhet är att det inte blir bra om man försöker tvinga sig igenom kurser som man egentligen inte har något intresse av.

Jimmy Kindholm
Jimmy Kindholm